Динамичното развитие на света, технологиите и в частност, дигиталния маркетинг ни движат напред все по-бързо и по-бързо. Докато мигнем и новите трендове вече са на пазара.

Желанията и нуждите на потребителите продължават да са водещи в определяне на конкурентоспособността за тяхното внимание. „Ухото“ ни трябва да е насочено да чува всяка промяна, а съзнанието ни да работи все по-бързо, за да намери решение, с което първи да достигнем до удовлетворяване нуждите на потребителите.

Списание „Forbes“ споделя 5 дигитални стратегии, с които да повишим продажбите си и да сме поне крачка преди конкуренцията. А ние решихме да ги споделим с вас:

  • Приемете данните от първоизточника като чисто злато

Рекламодателите и маркетолозите днес са изправени пред сериозен проблем. Ако доскоро онлайн средата позволяваше неограничен приток на информация за потребителите и тяхното поведение, то днес нещата са доста по-различни. Нарастващата загриженост за неприкосновеността на личния живот на потребителите променя традиционното събиране на данни от трети страни. Safari и Firefox забраниха използването на бискивтки. Google ще ги премахне от Chrome през 2023 г.

Това означава, че е време да се търсят нови варианти и стратегии за събиране на данни. Трябва да се върнем към първоизточника. Това са данни като звършена покупка в сайта, проучвания, обратна връзка на клиента и вашият CRM. Всичко това е вашата собственост и ви дава информацията за идеалния клиент от първа ръка. Просто трябва да го систематизирате.

Тези данни ще ви помогнат да получите информация за клиентите си, да адаптирате съдържанието си към техните нужди и предпочитания, да прогнозирате поведението им и т.н.

  • Използвайте машинно обучение за платените медии

Когато говорим за данни от първоизточника, голямото предизвикателство е тяхното осмисляне и систематизиране. И няма нужда цялостния анализ да се прави от служителите, след като вече е възможно да обучим изкуствен интелект за това.

Машинното обучение (програмирането) позволява на изкуствения интелект да ни снабдява с информация относно това кога е най-вероятно даден потребител да кликне върху дадена реклама или да извърши конверсия в сайта.

Една от областите, в които машинното обучение вече служи на платените медии, е стратегията за офериране на Google „Максимизиране на реализациите“, която позволява автоматично оптимизиране на офертите въз основа на историческа информация за кампанията и бюджета. Вече няма нужда от предположения, когато говорим за настройване на офертите по индивидуални ключови думи.

  • Фокус върху персонализирането

Всеки човек иска да се чувства специален. Да си призная, дори аз самата понякога, когато ми обърнат повече лично внимание в даден магазин задължително чувствам, че трябва да си купя нещо, дори и да не ми харесва чак толкова много . Да, потребителите искат внимание.

Буквално сме заляти от толкова много реклами и продукти, че трябва да се чудим как да определим кой продукт да изберем. И тук идва ролята на отношението.

Проучванията показват, че клиентите, които получават персонализирано и подбрано преживяване, са по-склонни да направят покупка. Също така е по-вероятно да купят отново от вас. Двама от всеки трима (66%) клиенти очакват компаниите да разберат техните уникални нужди и очаквания. Приблизително същият брой (68%) очакват от марките да проявяват съпричастност.

Отношението създава лоялни клиенти и дори приятелства за цял живот. Липсата на такова, носи на бранда просто конверсии.

Чудите се как да създадете по-персонализирано преживяване на клиентите? Нуждите на потребителите ви зависят от това, къде се намират в потребителската пътека. Forbes дават няколко идеи:

-посрещенето последващото посещение на клиентие си в сайта с уникални изображения и съобщения;

-използвайте динамичен ремаркетинг, за да достигнете до клиенти, които все още се колебаят дали да направят покупка;

-персонализирайте контактите си въз основа на конкретни действия – изоставена количка, завършена покупка и т.н.;

-сегментирайте списъка си с имейли според различни признаци като история на сърфирането, предишни покупки, местоположение, време на покупка и всичко, което може да ви позволи правилното таргетиране и определяне на целите ви;

-персонализирайте мейлите си с изображения и описания на продукти, които клиентите ви са търсили или са купили в миналото. В козметичната индустрия, например, при по-дълъг период без нова покупка, може да изпратите „напомнящ“ мейл с отстъпка или друг вид добавена стойност за потребителя.

Ако да речем сте бранд за козметика, а вашият потребител повече от месец не си е закупил повторно душ-гел или крем за лице, или друг подобен продукт, какъв по-добър начин да му покажете, че „мислите“ за него от приятелски мейл (бегъл пример):

Хей, <име>. Чудехме се дали новият душ-гел <марка>, който си закупи от нас миналия месец ти е харесал?

А дали имаш достатъчно количество?

Като наш клиент, сега може да се възползваш от 10 % намаление на този и всички продукти от серията ни „За банята“ само до края на тази седмица.

И така нататък.

По този начин ще напомните за себе си – често потребителите, които пазаруват онлайн за първи път от вас, може дори да не си спомнят откъде са поръчали този страхотен душ-гел с аромат на манго и бааам, вие се появявате точно, когато те си мислят за вас и дори им носите допълнително стойност.

Какъв по-подходящ начин от това да създадете по-дълготрайни взаимоотношения и да накарате потребителя да ви се довери и да опита дори нови продукти, които може би отдавна купува от друго място?

Всичко е във ваши ръце.

  • Приоритизиране поверителността на информацията на клиента

Близо 80 % от американците са загрижени за това как компаниите използват техните данни и големите технологични компании реагират (като забраняват бисквитките на трети страни, например).

Мерките за защита на личните данни онлайн може да са трън в очите на брандовете, но потребителите изискват именно това. Компаниите ще трябва да се адаптират и да намерят нови начини да прогнозират какво ще купят клиентите, без да събират лична информация.

Насочването към данни от първоизточника ще бъде от решаващо значение. Контекстното таргетиране (показване на реклами, които са пряко свързани с продавания продукт) е друга стратегия. Обмислете и възможността да предложите на клиентите отстъпки или друг тип бонус в замяна на личните данни – това обаче ще доведе и до очакването им за по-високо обслужване.

  • Привличане на вниманието с TikTok и Reels

Всички знаем, че видеото стимулира ангажираността изключително много. Затова и платформите за социални медии работят усилено върху усъвършенстването на всякакви инструменти за по-добро потребителско преживяване, свързано с видео форматите.

Заради препълването със съдържание, в момента в социалните медии доминират кратките форми и видеосъдържанието. TikTok, Instagram Reels и дори YouTube Shorts са най-доброто място за свежо съдържание на марката. Макар че традиционно основната цел е по-младата аудитория, данните показват, че по-възрастните демографски групи бързо наваксват.

Важно е да знаете вашата аудиторя в коя платформа е най-активна. TikTok привлича по-млада аудитория (почти половината от потребителите на платформата са на възраст под 30 години). Все още настроенията тук са смесени, но платформата бързо набира популярност сред всички възрасти и бизнесите се ориентират в ситуацията и намират своите начини за изява в TikTok.

Instagram има по-разнообразна аудитория, като почти половината от всички потребители са на възраст между 25 и 44 години. В началото и тук бе трудно за бизнеса да изрази себе си, с оглед на младата аудитория, но развитието на платформата предостави нови и интересни възможности за бизнесите, което доведе до още едно бонус място за развитие.

Трябва да се спомене, че YouTube си проправя път нагоре с въвеждането на YouTube Shorts през 2021 г., но все още се появяват потребителски показатели, свързани конкретно с YouTube Shorts. И все пак трябва да се съобразите с вашата целева аудитория – кои са те, от какво се вълнуват и къде да ги намерите.

И нещо много важно. Не всяка марка успява да постигне всички стратегии. Намерете тези, които работят за вас и започнете с тях. Дори и да не достигнете до всички, важно е да имате прогрес с тези, които работят за вас. Развитието на бизнеса ви със сигурност ще ви накара да използвате и останалите, а най-вероятно и доста нови и различни, които в момента дори все още не са се зародили в ничие съзнание.

Очакват ни нови и интересни промени, а в последните години бизнесите показаха, че умеят да са изключително гъвкави. Има и такива, които за съжаление все още не са и не успяха да се справят с новите ситуации. Но се надяваме, че вие не сте от тях.

Ако имате нужда от съдействие за развитието на вашия бранд в интернет средата, потърсете ни. С радост ще развиваме бъдещето заедно с вас.

Дигитални услуги от агенция за дигитален маркетинг Storm

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagram

поддръжка на Facebook страници

1 коментар