Качественото съдържание се превърна в цар на дигиталното пространство. Интернет е една мрежа, препълнена с информация, в която можем да се удавим. Всеки вече може да създаде блог, сайт и всякакви други канали, в които да споделя информация. Как обаче да се различим от масата и да създадем блог, който наистина да има стойност?

  • Темата

Преди изобщо да решите да започнете какъвто и да е блог, трябва да сте наясно за какво ще бъде той. Каква важна информация може да дадете на своите читатели, която те ще очакват с нетърпение. Това ще гарантира посещаемостта на блога, а съответно и неговата доходност в бъдеще. За пример да вземем Neil Patel – един от топ блогърите в сферата на онлайн маркетинга в света.

През 2015 г. от своя блог той изкарва близо по 400 000 $ НА МЕСЕЦ!

Важно е обаче не просто да имате някаква тема, а да разбирате от нея. И дори самият вие да не сте гуру в сферата, трябва да следите трендовете и всяка нова информация, която излиза, за да може да предоставяте актуални решения на читателите си.

  • Стратегии за съдържание

Ок, намерили сте идеалната тематика. Но все пак как ще дистрибутирате това съдържание по начин, който да ви доведе до заветната цел? Не може просто да започнете да пишете и да наливате някаква информация. Трябва да имате стратегия. Какъв ще е стилът на писане, тонът, който ще използвате и как ще популяризирате съдържанието си. Защото то е там в мрежата, но хората първо трябва да знаят, че го има, за да достигнат до него.

Тук е важно да определите целите и целевата си аудитория, за да може да изградите правилната стратегия. Какво искате да направите със съдъражнието си? За кого то е предназначено?

Задълбочените отговори на тези въпроси, ще ви позволят да изградите правилната стратегия за изграждане и промотиране на вашето съдържание.
На база на тази информация ще може да създадете и график, по който да публикувате.

Защото освен всичко останало, честотата на постовете също е от значение.

Не е нужно да пренасищате потребителите с информация, защото все пак не сте новинарски сайт. Но не може и да се публикува веднъж на месец или два, защото тогава ще изгубите вниманието на вашата аудитория.

  • Източници

Важността и автентичността на нашата информация са най-важни, за да се отличава един блог като достоверен източник. Ето защо всяка информация, която използвате трябва да идва от достоверни и проверени източници хора с доказан опит и авторитет, проучвания и изследвания, статистики, практики и т.н.

Разбира се, ако промотирате конкретни продукти е по-лесно, тъй като имате основно информацията за продукта, но ако темите са свързани с маркетинг и анализ, например, е добре да можем да цитираме източници, да представяме графики и информация от проведени проучвания и анализи, статистики и т.н., за да можем да подкрепим твърденията си.

  • Визия

Може да не ви се струва много важно на този етап, но визията на вашия блог е много важна. Това е визията на вашия бизнес и затова трябва реално да обмислите как искате да изглежда.

Текстовете трябва да са лесно достъпни и лесно четими, изображенията да съответстват на написаното, да са интересни и да грабват вниманието. Не е нужно да сте графичен дизайнер. Ако не работите с програми като Photoshop, винаги може да създавате сами интересни визии с безплатния инструмент на Canva.

Помислете внимателно как искате да се визуализира вашият бранд в мрежата и какви асоциации да правят хората с него. Подберете внимателно и цветовете, които ще изпозлвате и гледайте да не прекалявате.

  • Бъдете оригинални, бъдете себе си

Каквото и да правите, който и да е вашият учител, каквито и практики да искате да приложите, зашото работят за другите, спрете и помислете.

Оригиналността винаги трябва да е на първо място. Да, няма как да измислите топлата вода, но от това, което правите трябва да си личи вашият стил. Не този на някой друг. Защото никой не обича копирачите (кофти дума, но хванахте смисъла) 🙂

И най-важното е, правeте всичко със сърце и хъс. Иначе едва ли ще проработи.

Дигитални услуги от агенция за дигитален маркетинг Storm

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagramcloudflaregoogle

1 коментар