Вдъхновени от Business Insider тази седмица решихме да ви споделим някои от най-бързоразвиващите се професии на 21-ви век, които само допреди 10 или 20 години, може би дори не сме подозирали, че ще съществуват.

Динамичното развитие на света днес определя нови тенднеции, нови насоки, които трябва да следваме, и колкото по-бързо „хванем вълната“, толкова по-конкурентен ще е нашия бизнес.

Технологичният прогрес създаде много нови професии като някои от старите ни и добре познати започнаха да залязват или дори напълно изчезнаха. Все по-сериозна става замяната на хората от машини и не порст, а от роботи, чиито изкуствен интелект с времето се развива с плашещи темпове.

Но това е малко по-различна насока. Нека се съсредоточим върху новите професии на хората днес.

Influencer

Снимки, видеа, забавление – кой би помислил, че някакви си постове могат да те превърнат в успешен професионалист, който просто показва с какво е облечен или какво похапва в момента.

Естествено, не е чак толкова просто, но ми хванахте мисълта.

Influencer-ството въведе сериозни промени в маркетинга и начина на рекламиране, които за много привърженици на традиционното, все още са трудни за приемане. Макар и високите цифри, които показва този бранш.

Но всъщност, ако се вгледате по-отблизо, това е просто поредният начин на адаптиране на принципите на традиционния маркетинг към промените в света. И в това няма нищо лошо и страшно. Напротив…

Community manager

С нарастване значението на социалните мрежи и онлайн присъствието нараства и ролята на т.нар.community manager (превод мениджър на общността). Накратко, това е човекът, който отговаря за онлайн имиджа на бранда. Той управлява онлайн общността като се грижи за нея и се опитва да я развива въз основа на информация, забавление и чувство за хумор.

Изглежда забавно и интересно, но и това не е толкова просто. От PR до психолог, community manager-а трябва да „тъче на няколко стана“. Той:

  • управлява социални мрежи и комуникира с общността;
  • да бъде социален слушател, т.е. да открива онези, които имат нужда да получат помощ и им помага да достигнат до бранда като решение;
  • трябва да е наясно с всички трендове в съответната област, в която оперира бранда, но не само. Най-малкото трябва да е наясно с трендовете в дигиталния свят;
  • да умее да анализира, и то не само данни и таблици;
  • да бъде креативен и иновативен;
  • да разбира потребителското поведение и най-вече, да бъде човек.

Разбира се, можем още да навлезем в дълбочина, но смятам, че хванахме основната нишка.

Cryptocurruncey expert

Бумът на криптовалутите като Bitcoin, Etherium, Litecoin и още много други промени света на финансовите пазари.

Ако доскоро инвестициите не бяха за всеки и бяха труднодостъпна и не много добре позната ниша, то днес вече и това не е тема табу. Особено с развитието на приложенията за криптовалути, днес може да инвестираш от няколко цента до милиони долари, в която валута пожелаеш.

Разбира се, както и на Wallstreet, така и в криптосредите вече има експерти по този вид валута – cryptocurrency expert, които могат да те навигират в изграждането на твоя инвестиционен портфейл. Тези експерти имат задълбочени познания за това как работят криптовалутите и прогнозират как ще се променят цените им.

Как се става такъв експерт? Освен с опит, разбира се, може да вземете своя сертификат само за $149 от Blockchain Council.

Найс,а?

Дигиталният свят въведе предпоставки за стотици нови професии, а с развитието на Метавселената се очакват поне още толкова. И те везе започнаха да се раждат.

NFT Developers

Родени от блокчейн технологията, NFT навлизат стремглаво в интернет света и се очертават като сериозна водеща тенденция. Вече започва все по-сериозното търсене на експерти в тази все още нова, но динамично-развиваща се сфера. NFT developers освен, че могат да изграждат и развиват NFT-базирани платформи, също така могат и да продават и купуват NFT, което ги прави и NFT experts. Blockchai Council вече предлагат сертификат и в тази сфера на цена от $229.

Как сте с блокчейн-а?

VR & AR Developer

И накрая, но не на последно място, една професия, която също ще има сериозно изражение що се отнася до Метавселената – VR & AR developer. Ами няма как да се развива виртуална реалност без тях, нали? В момента все още тази професия не се преподава в университета, затова и хората се насочват към алтернативи като курсове и лагери за обучение. Степента по компютърни науки също би била от полза, все пак говорим за програмиране на софтуер, който да управлява VR/AR преживяванията. И ако сте спец в компютърните игри, какво още чакате?

Гледайки всички тези професии на бъдещето си мислим: Леле, ами то е голямо забавление.

Но все пак и зад тях стоят доста часове труд, обучение и усилия. Може би, не както едно време, да прекарваш цялото си време в университета или пък пред лекциите на компютъра. Всичко се случва все по-бързо и дори, може би по-ефективно.

И често хора, дори с най-сериозните професии и дългогодишен опит, решават да се впуснат в ново предизвикателство.

А ти обичаш ли предизвикатествата?

Още такива статии може да четеш в блога на нашата агенция за дигитален маркетинг Storm.

А ето и някои от услугите, които предлагаме:

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagram

поддръжка на Facebook страници

1 коментар