След като успешно интегрира Reels във feed-a на Instagram, Meta предостави тази възможност и на Facebook потребителите си.

На 22 февруари 2022 компанията пусна функцията на потребителите в над 150 страни. Facebook Reels са достъпни както за iOS, така и за Android.
Новата функционалност позволява на потребителите да създават кратки видеа, с които да забавляват аудиторията и да поддържат тяхната нагажираност. Освен това Meta предоставя възможността за монетизация на този тип съдържание, което цели да стимулира създателите да се стремят към по-добро и стойностно съдържание. Компанията въоръжава своите потребители с разнообразни тулове, които да улеснят процеса на създаване и да го превърнат в едно огормно забавление.

От AR ефекти, през музика, аудио, наслагване на текст и други, Facebook Reels предоставя всевъзможни иструменти, с които създателите на съдържание да развихрят своето въображение. Самите Reels пък се споделят директно във feed-а, като достигат не само до вашите потребители, а и до нови аудитории чрез New Feed reels.

Най-бързо развиващия се формат за съдържание на Facebook

Facebook сами определиха Reels като най-бързо развиващият се формат на съдържание. Тъй като съдържанието претъпря доста трансформации и благодарение на TikTok днес основно се набляга на видео форматът, Reels се превърна в най-добрият начин за създателите на съдържание да достигнат до своята аудитория и да освен това да печелят допълнително пари.

Повече възможности за креативност, комуникация и монетизация

Всяка социална мрежа има една много важна основна цел, която я държи в челните позиции в развитието и подпомага нейното развитие – да задържи възможно най-дълго потребителите си в своята платформа. Meta и Facebook се справят отлично в този аспект, но разбира се имат и доста сериозна конкуренция. Ето защо винаги се стремят да дават повече на своите потребители, за да са сигурни, че не просто ще ги запазят, а ще изградят трайни взаимоотношения с тях, за да разширяват заедно мрежата си на комуникация.

Ето защо компанията предоставя на своите потребители множество инструменти за улесняване на тяхната работа, но и множество възможности за заплащане на техните усилия.

Overlay Ads

Копманията заяви, че разширява програмата си за изплащане на бонуси на създателите в повече държави и ще тества реклами за наслагване с помощта на банери и стикери, за да могат създателите да печелят приходи от реклами. Скоро ще бъдат въведени реклами на цял екран между Reels-овете.

И двата нови рекламни формата ще се наслагват в прозрачен формат върху видеата, което ще позволи на потребителите да продължат да гледат съдържанието, без да бъдат прекъсвани. В същото време деликатно те ще бъдат запознавани с рекламното съдържание, подходящо за тях.

Снимка:Facebook

Банерите ще се поставят в долната част на екрана, докато за стикерите, създателите на съдържанието сами могат да изберат къде да бъдат поставени.

Очаква се през тази година да започне и тестването на звезди в Reels, които потребителите ще могат да изпращат насвоите любимци, за да ги подкрепят. Както рекламите, така и звездите са проектирани така, че с увеличаването на броя на хората, които гледат и се ангажират с Facebook Reels, да се увеличават плащанията за създателите.

Още функции, функции и пак функции – толкова е готино

Знаем, че за едно добро съдържание за нужни доста тулове и функции, а Facebook го знае още по-добре. И са си написали домашното. Създателите на съдържание ще имат достъп до няколко нови функции, за да могат да правят още по-яки видеа. Ето ги и тях:

  • Remix – подобно на TikTok тази функция позволява създаването на вашия Reels до вече съществуващ, публично споделен такъв. Тук може да направите избор дали да използвате цялото съдържание или да само част от съдържанието на друг творец.
  • 60-секундни Reels
  • Чернови – Facebook съзнава нуждата от този туул било то, за да няма проблем с изчезване на съдържанието, докато редактирате, или пък просто ако имате нужда от допълнително вдъхновение и довършване на Reels-а на по-късен етап. А защо не и просто да подготвите материал, който да бъде пуснат на по-късен етап?
  • Рязане на клипове – за улесняване на създателите да тестват различни формати за съдържание на живо и в дълъг формат

Освен това Reels ще бъдат разположени на няколко места, като ще могат да се споделят не само във Feed-а, а също така и в Story, Watch Tab и Suggested Reels in Feed.

Още за Facebook Reels и монетизацията ще споделим следващата седмица.

А ако не ви се чака или пък имате нужда от съдействие със създаването на Reels или други въпроси относно поддържане и оптимизация на социаните мрежи, дигитална агенция Storm е на ваше разположение.

Дигитални услуги от агенция за дигитален маркетинг Storm

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagram

1 коментар

  1. NFT и digital marketing | Storm.bg

    6 месеца

    […] да може да се заплаща за постове и криейтиви и в самия Facebook. Докъде ще стигнем обаче едва ли дори и самият […]