Дигиталният свят се разширява не просто всеки изминал ден, а всяка изминала секунда. Социалните медии вече са толкова много и толкова широкоразпространени, че понякога може да се загубиш в тях.

Разбира се, няма как да използваме всички, затова се вдъхновихме от Social Media Perth да споделим с вас тези, които ще бъдат най-широко използвани през тази година като избрахме само тези, които смятаме за най-атрактивни в България.

И макар в момента да е малко спорно присъствието на Facebook и Instagram в Европа, за момента тенденциите към тях се запазват.

  • Facebook

През 2022 платформата все още продъжава да бъде водеща в социалните платформи с повече от 1.9 млрд.души. И макар на скоро да бе отбелязан първият спад на активност на потрбителите от 18 години насам, както и спад в приходите от реклами, засега все още Facebook заема водещо място. Не е ясно обаче дали новаците, които набират скорост, няма да го изпреварят.

Платформата все още е широкоизползвана за комуникация с близки и приятели, все повече се използват аудиостаите. Много хора продължават да инвестират в своите групи във Фейсбук. Не трябва да забравяме и силата на „живото“ предаване, която все още е една от водещите тенденции.

И въпреки нововъзникналите пречки, със сигурност Facebook си остава една от платформите, към които дигиталният маркетинг трябва да се държи през 2022.

  • YouTube

Макар да очакваме Instagram или TikTok да заемат втората позиция, в момента YouTube държи второто място в класацията.

Като платформа за споделяне на видео, тя позволява на потребителите да създават, гледат и споделят видеоклипове. Успешното съдържание в YouTube включва образователни, ревюта на продукти, разопаковане, уроци, инструкции за видеоигри, комедийни скечове и др.

Платформата е масовото популярна сред мобилните потребители. 70% от времето за гледане на платформата идва от мобилни устройства, а средната мобилна сесия за гледане е повече от 40 минути.

Тук основно се залага на това, че потребителите търсят конкретиката, конкретен бранд, конкретен продукт, конкретна тематика. Така че тук трябва да се фикусирате върху алгоритъма на платформата и сдвояването с правилното съдържание.

  • Instagram

Както знаем платформата е по-популярна сред по-младата част от потребителите. През 2021 платформата продължи да пуска нови функции и да се подобрява според развитието на аудиторията си.

С появата на конкурента TikTok със сигурност през 2022 платформата ще се стреми да остане релевантен конкурент и ще продължи да се развива и подобрява функции като поддържането на видео с кратка форма и всякакви допълнителни инструменти за влиятелни лица, магазини и създатели. За някои бизнеси платформата може да се окаже твърде голяма загуба на време, ако не се научат да я използват ефективно.

  • TikTok

TikTok значително дръпна напред по време на епидемията и не показва признаци скоро да намали темпото си на развитие. Напротив. Платформата си осигури първото място за най-посещаван сайт за 2021.

Платформата надмина 1 млрд. потребители като се очаква да достигне 1.5. млрд. до пролетта на 2022. И макар много от бизнесите все още да го възприемат като платформа за децата и тийнейджърите, реално в момента той определея доста голяма част от тенденциите в маркетинга, като например удължаването времето на сторитата във Facebook и Instagram.

  • LinkedIn

Към 2022 г. LinkedIn има над 690 млн. потребители, а 45% от тях са активни в платформата всеки месец. Като платформа за създаване на професионални мрежи не е изненадващо, че 43% от потребителите имат достъп до платформата от настолен компютър или лаптоп.

Платформата е основно създадена и ориентирана към бизнес професионалисти, като е най-голямата платформа за професионални контакти в света. Потребителите могат да намират различни професионалисти в различни сфери, да създават свои мрежи за контакти, а също така да търсят работа или съответно да наемат хора.

През 2021 г. LinkedIn стартира Creator Mode – инструмент, с който се цели насърчаването на професионалистите и бизнеса да публикуват по-оригинално съдържание и да разширяват информацията за себе си и марката си.

Ако още не сте решили коя платформа е адекватна за вашия бизнес или пък вече работите в тези платформи, но имате нужда от подобряване на представянето, ние от дигитална агенция Storm сме тук за вас. Ето и някои от нашите услуги:

поддръжка на социални мрежи

реклама във Facebook

реклама в Instagram

поддръжка на Linkedin профил

реклама в YouTube

1 коментар