Още не сме свикнали с нововъведенията на iOS 14 и Apple вече атакуват с ъпдейтите на iOS 15. След като нанесе огромен удар върху Facebook рекламите с последната си версия, сега компанията се насочва и към имейл маркетинга.  

Съвсем скоро бяха обявени новостите около iOS 15, която ще бъде пусната през есента. Защитите и ограниченията при проследяването на трафика, данните и сигурността на потребителите продължават да се променят и да затрудняват работата на дигиталните маркетолози.

Сериозно тук се повлиява върху мейлинга чрез: 

  • “Mail Privacy Protection” – функция, която не позволява на подателят да провери дали получателя е отворил или не мейла. Това скрива IP адреса на получателя, като по този начин премахва възможността да се проследи неговото местоположение. Това от своя страна изключва пиксела за проследяване в мейла, както и възможността за адекватно отчитане на open rate-а  – един от важните показатели за маркетолозите. Така реално те вече няма да са наясно каква е четимостта на мейлите и дали заглавията, които използват работят. Освен това няма да имат и възможността да проучат как да подобрят работата си, ако нещо не работи. 
  • “Hide My Email” –  функцията позволява на потребителя да скрива имейл адреса си при регистрация в сайтове и приложения, като генерира произволни имейл адреси, които да се ползват по време на регистрацията. Потребителите ще получават на мейла си информацията, която изберат да получат, но уебсайтът/приложението няма да има достъп до мейла им.  
  • “Protect Mail activity” – функция, която ще позволи на потребителите при изпращане на имейл на рецепиента да се зареди изображение, сякаш мейлът е отворен. 

Всичко това ще доведе до сериозни несъответствия в данните за open rate

Допълнително скриването на IP адреса ще затрудни маркетолозите при проследяването на кампаниите и ще повлияе върху тяхната ефективност като затрудни рекламирането за уникални потребители.  Освен това ще доведе и до сериозни отклонения в измерването на цялостната стойност на потребителя. Тук на помощ идва засилване значението на метрики като click-trough rates и conversions, тъй като те единствени могат да спомогнат за реалното проследяване на дейността на потребителя.

Опитните маркетолози отдавна използват тези показатели за отчитане ефективността на имейл кампаниите, но фокусът върху тях ще се засилва все повече.

Новостите в света на дигиталния маркетинг ще накарат експертите да преосмислят стратегиите си и да засилят усилията си върху запазване на вече лоялните клиенти. Те ще трябва да предложат повече допълнителна стойност, която да накара потребителите да продължат да имат доверие на компанията, и да предоставят адекватна инфорамция, без да се възползват от подобренията на iOS 15.

И все пак, маркетингът винаги ще намери вратичка, трябва само търпение и време…

Дигитални услуги от агенция за дигитален маркетинг Storm

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagram

поддръжка на Facebook страници