Без значение колко добър е твоят бизнес или колко добре продаваш офлайн, в бързоразвиващия се дигитален свят, ако нямаш бюджет за социалните медии или не знаеш как да го използваш, рязко ще загубиш доверието на всеки клиент и бизнесът ти сериозн може да остане на заден план.
В следващите редове ще ти покажем какво е нужно при бюджетирането и оптимизацията на разходите за social media marketing.
На въпроса “Колко да отделяме за поддръжка на социалните медии?”, отговорът на дигиталния маркетинг винаги е “Зависи”. Има различни фактори, които оказват влияание. А що се отнася до рекламата, всичко се определя с тестване и е много важно да внимаваме как ще разпределим даден бюджет и можем ли да го оптимизираме.
Няма конкретна формула или правило за това колко трябва да се плаща, но проучванията на Банката за бизнес развитие на Канада показват следното:
Според проучванията на CMO Survey, разходите за дигитален маркетинг към септември 2021 нарастват с 58 %, като се очаква през настоящата година те да се повишат с още 14.7 %. Това кара CMO Survey да определи дигиталния маркетинг като отговорност №1 на маркетолозите. Както знаем, повишаването на рекламодателите в мрежите повишава и цените на самите реклами, а това означава че дигиталния маркетинг трябва сериозно да се фокусира върху оптимизацията на бюджетите за управление на социалните мрежи.
Бюджетът в най-общи линиии е стратегически документ, който включва планираните разходи за определен период от време като той може да бъде изготвен на дневна, седмична, двуседмична, месечна или годишна база. Той се изготвя на база изискванията и усилията на клиента, както и цената, която е готов да плати за тях. И разбира се, трябва да е съобразен с бизнес целите.
Маркетинговият план включва обобщен ситуационен анализ, описание на целевия пазар, общи и специфични пазарни цели. Оптималният маркетингов бюджет е този, при който пределните или нарастващите увеличения на продажбите са равни на пределните разходи за комбинацията от маркетинговия микс. Разбира се, това е идеалният икономически случай при равни други условия, но знаем, че на пазара има много други фактори, като промоциите например, които водят до отклонения.
Бюджетирането за социалните медии е важно по следните причини:
Планът за бюджета за социалните медии трябва да включва:
Това е както нерелевантно за самия бизнес, така и подкопава значимостта на инфлуенсърите, които все още не се приемат напълно насериозно като професия у нас.
Такива инструменти предлагат например 24sevensocial или Statusbrew.
И ако още не си убеден в значението на социалните медии –
по данни на SproutSocial потреблението на социалните мрежи от потребителите продължава да нараства, както следва :
Ако все още се колебаеш или не знаеш как да разпределиш своя бюджет за социалните медии или пък нямаш специалист дигитален маркетин, ние от Storm.bg сме насреща.
1 коментар
Boost post or Facebook Ad - как да изберем? | Storm.bg
1 седмица[…] държеше на подсилването, но се съгласи да пробваме. Бюджетът беше нисък (за съжаление нямам достъп до акаунта в […]