Знаем вече, че социалните мрежи и изобщо MetaVerse и digital ще продължават стремглаво нагоре. Затова трябва да сме винаги в крак с тенденциите, че дори да ги предхождаме. А защо не някой ден и да бъдем от тези, които ги определят?

Instagram се превърна в крайъгълен камък на социалното присъствие на много марки, като води до печеливш трафик към целеви страници, увеличава реализациите и изгражда ангажирана аудитория.

Ако присъствието ви не е толкова силно, колкото се надявате, време е да промените това. Иначе конкуренцията ще ви изяде.

Спокойно, в безопасност сте с нас. Подготви ли сме ви малко информация за това, как да преборите конкуренцията и да постигнете наистина страхотни резултати.

  • Наемете професионалист (за всички НЕмаркетьори)

Да, директно ви оферирах, нали? Или по-скоро изгубих. Но, доверете ми се и не бързайте със заключенията.

Ако вие не работите в агенция за дигитален маркетинг или нямате грам познания в тази област, а искате да развивате своя бизнес и реално това е единствената причина, поради която искате да се занимавате с Instagram, то няма смисъл да губите време и пари в самообучения и опити, след като може да наемете вече обучен професионалист. В крайна сметка разходът, който ще направите във втория случай със сигурност ще бъде доста по-малък, отколкото ако тепърва вие се захванете с това.

И никой не е казал, че междувременно не може да се образовате в тази сфера 😉

Истината е, че има много и различни похвати в социалките, но при всеки бизнес те се нагаждат различно според нишата, затова е важно да следвате основната линия, но да я моделирате според конкретния бизнес.

  • Определете целите си

Първият приоритет при създаването на Instagram за бизнеса трябва да е определяне на самата платформа. Дали се цели директна продажба през нея или пък тя ще се ползва само за насочване на потребителите към фирмения профил. Няма значение. Просто определете ключови показатели за ефективност, които да следите, и изградете стратегия, която да ви помогне да ги постигнете. След това тествайте, подобрявайте и повтаряйте, докато намерите подходящия начин за настройване на вашата система

  • Ангажиране на аудиторията

За да работи един профил и да има смисъл от него, трябва да знам как да спечелим и да задържим вниманието на аудиторията. Когато дадена аудитория се ангажира с конкретното съдържание, вече сте ударили джакпота. Затова е много важно да помислите как ще постигнете това ангажиране.

SEO bio – създай кратко и точно описание на бранда си като използваш подходящи ключови думи, които го описват. Така бизнесът ти ще се покзава по-лесно в търсачката.

Качествено съдържание – до болка познато, но в крайна сметка то е вашият основен „продукт“ или „инструмент“ тук. Според Адам Мосери, ръководителят на платформата, причината номер едно, поради която хората използват Instagram, е „да се забавляват“.

Всичко, което целите зависи от това до колко аудиторията ви харесва това, което правите. Важен момент тук е категорията „Save“. Запазеният пост е лампичката, която ви показва какво харесват потребителите и на какво да наблегнете.

Ето защо и самата платформа непрекъснато се променя, създава нови инструменти и еволюира според желанията на потребителите.

  • Използвайте инструментите на платформата

Не случайно Instagram постоянно разработва нови инструменти за платформата. Използвайте всичко налично. Експериментирайте с всеки формат, стикер, уиджит и каквото се сетите. Тествайте и записвайте всичко, на което аудиторията ви реагира и си създайте списък с това, което работи най-добре за вашите бизнес цели.

За самите инструменти ще си поговорим повече в някоя от следващите теми, но искаме да светнем лампичката специално за един от тях – #хаштагът.

Общоприето е да се ползват максимума тагове, определени от платформата – 30 в описанието и 5 в сторито. Но това е малко трики. Ние ви съветваме следното:

  1. Използвайте релевантни на вашия бизнес тагове
  2. Ползвайте брандирани тагове.
  3. Търсете тагове, релевантни за вашите клиенти
  4. Не слагайте излишни тагове само, за да запълните бройката.
  5. Проверете ползваемостта на таговете – ползвани ли са в последните 2 седмици
  6. Не прекалявайте с масово използваните тагове – ще се загубите в морето от съдържание.
  • Бъдете консистентни

Консистентността в постовете и цялостната маркетингова стратегия са обвързани с цялостния имидж на бранда. В крайна сметка познваваемост се постига при виждането на нещо познато всеки ден, а не до различните визии, които трудно можем да различим за кой бранд са. Влезте в съзнанието на потребителите си, но внимавайте да не се натапите прекалено.

Добър грид – добра визия – първото нещо, което потребителя вижда, когато влезе във вашия профил е вашата стена. Внимавайте с публикуването, обмислете добре своя грид. Това е вашата визия и по нея клиентът ще ви оценява.

  • Публикувайте регулярно и качествено съдържание

Instagram вече предоставя доста възможности за планиране на постовете. Създайте си план поне за седмица, настройте всички постове и бъдете спокойни, че съдържанието ви ще върви плавно. Платформата предоставя и опцията Optimal times, която ви помага да изберете възможно най-подходящото време за всяка публикация, в зависимост от просъствието на аудиторията ви в мрежата.

  • Следете тенденциите

И в заключение ще бъдем леко банални – просто следете тенденциите във вашата нисша и като цяло тенденциите в Instagram. Това е базата, на която трябва да градите всичко останало. Защото ако не сте в крак с новостите, рискувате да се превърнете в бизнес-динозавър 😉

P.S. И нещо много важно – не купувайте последователи и не се занимавайте с ботове. Дори и да успеете да постигнете добри резултати в началото, с времето алгоритъмът ще разбере измамата и всичките ви усилия ще отидат на вятъра.

Нашите дигитални пчелички от агенция за дигитален маркетинг Storm са винаги насреща, за да ви помогнат с бизнес идеи и решения.

Ето и някои от услигите, които предлагаме:

поддръжка на социални мрежи

реклама в Google

реклама във Facebook

реклама в Instagram

поддръжка на Facebook страници